GYIK

Gyakran ismételt kérdések a CIB Bank mobilalkalmazással kapcsolatban

1. Készülékkel kapcsolatos kérdések

Milyen készülékekre telepíthető az alkalmazás?

A CIB Bank mobilalkalmazás a legelterjedtebb mobil operációs rendszerekre elérhető (Android és Apple iOS). A Blackberry és a Windows mobil operációs rendszer nem támogatott.

1.1. Androidos készülék esetén

Honnan, hogyan tudom letölteni a CIB Bank mobilalkalmazást androidos készülék esetén?

Androidos készülék esetén a Google Play Áruházból ingyenesen letölthető a CIB Bank mobilalkalmazás. Az áruházból letölthető alkalmazás linkje közvetlenül a with.cib.hu oldalról vagy a CIB Bank honlapjáról is elérhető.

Miért nem tudom telepíteni a CIB Bank mobilalkalmazást?

Mert az alkalmazás csak Android 4.1 vagy annál újabb operációs rendszer esetén telepíthető. A minimális kijelző felbontás 480x800 képpont vagy ennél magasabb.

Hogyan tudom megnézni, hogy milyen verziószámú Android operációs rendszer van a készülékemen?

A Beállításokban, a Névjegy menüpont alatt található meg.

Az O-Key token nem működik a készüléken, mi a teendő? (A 6 számjegy helyett csak pontok jelennek meg.)

A Beállítások/Fejlesztői beállítások opciónál állítsa be 1x-esre az alábbiakat:

  • Ablak animáció skálázása
  • Áttűnés animáció skálázása
  • Animátor időtartamának skálázása

Ha nincsenek beállítva a Fejlesztési beállítások, akkor a Beállítások/Telefon névjegye kiválasztásával a "Build szám"-ra való hétszeri kattintással válnak elérhetővé.

Az Android 6.0 Marshmallow frissítés után az ujjlenyomat-azonosítás funkció nem működik a mobilalkalmazásban.

Az Android 6.0 Marshmallow telepítésével új típusú ujjlenyomat biztonság lett bevezetve, emiatt a régebbi „elavult” ujjlenyomatot már nem tudja használni. A frissítés során Ön ezekről az információkról értesítést kap, azonban a régi ujjlenyomatok az operációs rendszer frissítésével nem törlődnek automatikusan a rendszerből. A megoldás lépései:

  • Felhasználó törlése a CIB Bank mobilalkalmazásból
  • A mobilalkalmazás törlése
  • "Elavult" ujjlenyomatok kitörlése a telefonból
  • Új ujjlenyomat felvétele a készülékbe
  • A mobilalkalmazás újratelepítése
  • Új regisztrációs kód igénylése (CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül)
  • Bejelentkezés

A PIN-kód bevitelére szolgáló virtuális billentyűzeten kizárólag egy vagy néhány számjegy aktív (jellemzően az 1-es), emiatt a PIN-kódot nem lehet beütni.

Valamely, párhuzamosan futó alkalmazás akadályozza a zavartalan működést, ezért azt javasoljuk, hogy kapcsolja ki a párhuzamosan futó alkalmazásokat, amíg a CIB Bank mobilalkalmazást használja. Jelenleg a felsorolt alkalmazások működése okozhat ilyen problémát az androidos készülékeken:

  • Soft Buttons Lite
  • Bluelight Filter for Eye Care
  • Gesture Launcher
  • Echo Notification Lockscreen
  • Lux Auto Brightness
  • Lux Lite
  • Twilight

Egyes telefontípusok esetén a Messenger és a Viber átmeneti leállítása is szükséges lehet.

Az Ujjlenyomat-azonosítás menüpont nem jelenik meg a Beállítások menüben, pedig a telefon rendelkezik ujjlenyomat-azonosítóval.

Jelenleg csak az Apple, valamint Android 6.0 operációs rendszer feletti készülékek rendelkeznek a CIB Bank mobilalkalmazás részéről támogatott ujjlenyomat-azonosító technológiával. A használat csak ezen készüléktípusok esetében elérhető. Amennyiben Ön több felhasználóval regisztrált a telefonjára, abban az esetben csak egynél állíthatja be az ujjlenyomat-azonosítás lehetőségét biztonsági okokból!

Az IBAN beírásakor a telefon automatikusan kitölti egy véletlenszerű számmal a mezőt. Miért történik ez?

A készüléken be van kapcsolva az automatikus csere funkció. Emiatt automatikusan kitöltődik a mező a felajánlott szöveggel. Az automatikus csere funkció kikapcsolása Samsung készülék esetén a következőképpen történhet: Beállítások → Nyelv és bevitel → Samsung billentyűzet beállítások → Automatikus csere

1.2. iOS-es készülék esetén

Honnan, hogyan tudom letölteni a CIB Bank mobilalkalmazást iPhone készülék esetén?

iPhone készüléken az Apple App Store-ból ingyenesen letölthető a CIB Bank mobilalkalmazás. Az áruházból letölthető alkalmazás linkje közvetlenül a with.cib.hu oldalról vagy a CIB Bank honlapjáról is elérhető.

Miért nem tudom letölteni az Apple App Store-ból az alkalmazást?

Mert az alkalmazás csak iOS 9.0 vagy annál újabb operációs rendszerek esetén érhető el.

Hogyan tudom megnézni, hogy hányas iOS van a készülékemen?

A Beállítások menüpontnál, az Általános beállításokon belül, az Infó pont alatt ellenőrizhető.

2. Regisztrációval kapcsolatos kérdések

A CIB Bank mobilalkalmazás miért kér hozzáférést a következőkhöz: Fotók/Médiaelemek/Fájlok, Kamera, Eszközazonosító/Helymeghatározás/Hívási információk?

  • Fotók/Médiaelemek/Fájlok: Az applikációban lehetőség van profilképet feltölteni, ezért szükséges a Galériához való hozzáférés.
  • Kamera: A „Csekkbefizetés átutalással” funkciónál azért van szükség a kamera használatára, mert le kell fotóznia a csekket, amelyet szeretne befizetni.
  • Helymeghatározás: A Fiók- és ATM kereső funkció használata során van rá szükség.
  • Eszközazonosító és hívási információk: Ahhoz szükséges, hogy azonnal felhívhassa a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatot.

Kik vehetik igénybe az alkalmazást?

A szolgáltatást a CIB Banknál bankszámlával és/vagy befektetési szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel rendelkező magánszemélyek, egyéni vállalkozók és jogi személyek, valamint elszámolási számlával (bevásárlókártya számlával és/vagy hitelkártya számlával) rendelkező magánszemélyek, egyéni vállalkozók és jogi személyek vehetik igénybe, amennyiben nem együttes rendelkezői a számlának.

Szeretném használni az alkalmazást, de nem rendelkezem sem bankszámlával a CIB Banknál, sem befektetési szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel.

A szolgáltatást csak CIB Banknál vezetett bankszámlával és/vagy befektetési szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel rendelkező ügyfelek vehetik igénybe, ezért ha Ön nem rendelkezik a fentiekkel, kérjük, hogy az igényléshez fáradjon be bármelyik CIB bankfiókba.

Egyéni vállalkozói vagy vállalati számlámmal is használhatom a CIB Bank mobilalkalmazást?

Igen.

Hogyan tudom használni a CIB Bank mobilalkalmazást, ha van a CIB Banknál számlám?

A regisztrációhoz szerződésmódosítás szükséges, amelyet kétféleképpen is megtehet. Amennyiben önálló tulajdonosa a számlának, és rendelkezik CIB Internet Bankkal, azon keresztül könnyedén módosíthatja szerződését. Amennyiben nem rendelkezik CIB Internet Bankkal, vagy nem szeretné igénybe venni az internetes szerződésmódosítást, keresse fel a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat vagy bármely CIB bankfiókot.

Mi az a „regisztrációs kód”?

A regisztrációs kód egy 16 számjegyű kód, amelyet a szerződést vagy újra regisztrációt követően SMS-ben küldünk el az Ön számára. Amennyiben CIB Internet Bankon keresztül köt szerződést, úgy az itt megjelenített QR-kód beolvasásával könnyedén elvégezheti a regisztrációt, ugyanis a regisztrációs kódot az applikáció automatikusan beolvassa.

Mennyibe kerül a regisztrációs SMS?

Minden ügyfél számára ingyenes.

A regisztrációt követően „131-es hiba” hibaüzenetet írt ki az alkalmazás. Mi a teendő?

Ez a hiba akkor lép fel, ha a regisztrációs kódot SMS-ben megkapta, de azt az applikációba való belépés előtt nem aktiválta a CIB Internet Bankon.

Miért nem engedi az alkalmazás 4 számjegyből álló PIN-kód beállítását?

Biztonsági okokból a PIN-kódnak legalább 5, legfeljebb 10 számjegyből kell állnia. A kód nem lehet egyforma vagy sorban egymást követő számok sorozata.

Hogyan tudom használni az ujjlenyomat-azonosítást a belépéshez?

Amennyiben az Ön készüléktípusa támogatja az ujjlenyomat alapú azonosítást és képernyőfeloldást, az ujjlenyomat-azonosítást az applikációba való belépéshez és a tranzakciók hitelesítéséhez is használhatja a PIN-kód használata helyett. Az azonosítási mód mind a regisztrációkor, mind a későbbiekben módosítható. Az alkalmazáson belüli műveletek jóváhagyásához akkor tudja használni az ujjlenyomat-azonosítást, ha az alkalmazásba is ujjlenyomat-azonosítással jelentkezett be. Jelenleg kizárólag meghatározott Samsung és iPhone készülékek esetén lehetséges az ujjlenyomat alapú azonosítás, valamint fontos tudni, hogy egy készüléken csak egy felhasználó esetén aktiválható a funkció.

Miért nem működik a regisztrációs kódom?

A regisztrációs kód a kiküldést követő 48 órában használható fel, egyszeri alkalommal. 48 óra elteltével új regisztrációs kód igénylése szükséges.

Mit tegyek, ha nem tudok belépni az alkalmazásba? (pl. három alkalommal elrontottam a PIN-kód beírását; töröltem az alkalmazást a telefonról; töröltem a felhasználói profilomat; elfelejtettem a PIN-kódomat, stb.)

A következő hibaüzenet jelenik meg a képernyőn: „Sikertelen azonosítás! Kérjük, ellenőrizze a PIN-kódját. Többszöri sikertelen azonosítás esetén, kérjük, hívja a CIB24-et a +36-1 4 242 242-es telefonszámon." Ebben az esetben biztonsági okokból mindig újra kell regisztrálnia. Ilyen helyzetben a CIB Internet Bankon keresztül nem tud újraregisztrálni, hiszen az alkalmazásba beépített O-Key token nélkül nem tud belépni. Kérjük, fáradjon be bármely CIB bankfiókba, vagy hívja a CIB24-et, ahol azonosítást követően segítséget kap.

Miért jelenik meg ez a hiba az alkalmazásban: „Belső szolgálati hiba 500”? Mi a teendő?

Ebben az esetben Ön valószínűleg elírta a regisztrációs kódot, vagy Ön már rendelkezik CIB mToken-nel, és a CIB Internet Bank „Újraregisztráció" menüpontját használva próbált a mobilalkalmazásra váltani. Kérjük, hívja a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatot, hogy leellenőrizhessük a mobilalkalmazásra vonatkozó szerződésmódosítás létrejöttét, és új regisztrációs kódot kaphasson.

Egy számla társtulajdonosa is használhatja a CIB Bank mobilalkalmazást?

Csak abban az esetben, ha a társtulajdonos önálló rendelkezési joggal rendelkezik. Amennyiben mással együttesen gyakorolja a számla feletti jogokat, az alkalmazás használatára nincs mód.

Kitörlődött a felhasználói profilom, mi a teendő?

Kérjük, hívja a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatot, vagy fáradjon be személyesen bármelyik CIB bankfiókba, ahol azonosítást követően új regisztrációs kódot kell igényelnie.

3. O-Key tokennel kapcsolatos kérdések

Mi az az O-Key token?

Az O-Key token a mobilalkalmazásba épített online jelszógeneráló eszköz, amely egy egyszer felhasználható jelszót ad a CIB Internet Bank, az eBroker és a mobilCIB alkalmazásokba való belépéshez, valamint a tranzakciók hitelesítéséhez.

Lehetséges, hogy a CIB Internet Bankhoz megtartom a régi Easy-tokent úgy, hogy emellett használom a CIB Bank mobilalkalmazást is?

A régi mobil vagy fizikai token megtartása a mobilalkalmazás mellett nem lehetséges. Az alkalmazás használatára való átszerződést követően kizárólag az O-Key token által generált jelszóval tud belépni a CIB Internet Bankba.

Szükséges aktív internetkapcsolat az O-Key token használatához?

Igen, az O-Key token használatához szükséges az online adatkapcsolat.

Miért nem tudok belépni az O-Key token által generált jelszóval a CIB Internet Bankba, az eBroker vagy a mobilCIB alkalmazásba?

  • Ellenőrizze, hogy valóban az O-Key token által generált jelszót és a megfelelő felhasználó azonosítót használja-e a belépésre.
  • Regisztráljon újra az alkalmazásban, és a dátum/idő beállítást állítsa automatikusra.

4. Funkciókkal kapcsolatos kérdések

Miért nem elérhető a betétkezelés, a hitelek lekérdezése vagy a deviza átutalás a CIB Bank mobilalkalmazásban?

A CIB Bank rövidtávú tervei közt szerepel a CIB Internet Bankban elérhető összes funkció kiterjesztése a mobilalkalmazásra is.

Az applikáció betöltése, majd a későbbiekben a funkciók elérése nagyon lassú. Mi lehet ennek az oka?

Kérjük, ellenőrizze internetkapcsolatát. Ha lehetséges, csatlakozzon Wi-Fi hálózathoz, ugyanis az applikáció nagyon lassan működik kisebb sávszélességű mobilhálózaton (32 Kbit/sec).

Hogyan tudom beállítani a kedvenc számlám/megtakarításom/kártyám?

A Beállítások/Áttekintő menüpontban. Ebben az esetben a Kezdőlap Áttekintő minialkalmazásában az Ön által kiválasztott kedvenc számla/megtakarítás/kártya jelenik meg.

Miért jó a „Kevert billentyűzet"? Ha mégsem szeretném használni, hol tudom kikapcsolni?

Az alkalmazás egy virtuális billentyűzetet jelenít meg a PIN-kód biztonságosabb bevitele érdekében, ez az úgynevezett „kevert billentyűzet”. A véletlenszerű billentyűzetkiosztás a biztonságot növeli. A funkciót be- és kikapcsolhatja a Beállítások/Belépés, biztonság/Kevert billentyűzet menüpontban.

Mit szabályoz a „napi/havi limit”? Hol tudom átállítani a tranzakciós limitet?

Az alkalmazásban havi és napi tranzakciós limit került meghatározásra, amely a mobilalkalmazásban végrehajtott tranzakciók napi (max. 5 millió Ft), illetve havi (max. 50 millió Ft) volumenét szabályozza. A limitek a Beállítások/Termékek és szolgáltatások/Tranzakciós limitek menüpontban módosíthatóak. Jelenleg kizárólag a limitek csökkentése lehetséges.

Mi az a „Gyors egyenleglekérdezés”? Hol tudom ki/bekapcsolni?

A „Gyors egyenleglekérdezés” lehetővé teszi, hogy lássa számlaegyenlegét anélkül, hogy bejelentkezne a mobilalkalmazásba. Ha aktiválta a funkciót, akkor a bejelentkezés előtti képernyőn látható lesz egy színes, vízszintes csík, amelyet lehúzva megtekintheti egyenlegét. A Gyors egyenleglekérdezés a Beállítások/Gyors egyenleglekérdezés menüből érhető el, és a következő opciókat tartalmazza:

  • Gyors egyenleglekérdezés kapcsológomb (a funkció ki- és bekapcsolására szolgál)

  • Megjelenítési lehetőségek:

    • Egyenleg és színkód megjelenítése
    • Csak egyenleg megjelenítése
    • Csak színkód megjelenítése (Itt összegszerűen beírhatóak a Figyelmeztető és Kritikus határértékek, melyek elérése esetén a Gyors egyenleglekérdezés háttérszíne megváltozik.)


Kérdése van?

Írjon nekünk!

Az Ön üzenete sikeresen elküldésre került. Köszönjük!